JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE BIURO KSIĘGOWE? – Sprawdź

2 lutego, 2021 Autor prezes Wyłączony

JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE BIURO RACHUNKOWE? – Przeczytaj


Prowadzenie własnej firmy  to zajęcie pełne wyzwań i obowiązków. Odpowiednie prowadzenie księgowości działalności gospodarczej to podstawa jej prawidłowego funkcjonowania, a do tego niezbędny jest wybór dobrego biura rachunkowego. Podpowiadamy, jak wybrać dobre biuro rachunkowe.

Kwalifikacje księgowego / biura księgowego

Do 10 sierpnia 2014 roku chcąc zajmować się zarobkowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, wymagano posiadać Licencje Ministra Finansów. Aktualnie, aby otworzyć własne biuro nie wymagane są żadne uprawnienia – biuro rachunkowe może otworzyć każdy. W związku z tym warto sprawdzić czy księgowy ma odpowiednie kwalifikacje. Można to zrobić sprawdzając czy księgowy posiada:


Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy. Aktualnie nie jest już wymagana, natomiast wielu księgowych z długoletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów. Obecnie licencja ta jest jednym z wielu dokumentów, która potwierdza zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Polecamy: https://znany-ksiegowy.pl/malopolskie

Certyfikaty Centrum informacji Księgowej. Organizacja zajmuje się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych. Prowadzi egzaminy dla księgowych oraz weryfikuje biura księgowe pod kątem określonych wymagań, nadając odpowiedni certyfikat. Informacje o certyfikowanych księgowych i biurach rachunkowych udostępnia przedsiębiorcom na www.cik.org.pl, tworząc największa tego typu bazę w kraju.

Potwierdzenia szkoleń i kursów księgowych. Kursy i szkolenia, które uzyskała księgowa informują klienta, że właściciel biura rachunkowego poszerzai aktualizuje swoją wiedzę. Jest to bardzo znaczące szczególnie w branży księgowej, w której przepisy zmieniają się nagminnie.

Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego

Ubezpieczenie OC na działalność biura księgowego, powinno być obok umiejętności, podstawowym warunkiem przy wyborze usług księgowych. Ubezpieczenie ochrania Twoją działalność od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy biura rachunkowego. Reguła jest prosta, czym większa kwota ubezpieczenia tym lepiej. Należałoby zapytać księgową o wysokość ubezpieczenia i czy oprócz podstawowego zabezpieczenia posiada rozszerzoną polisę np. o ubezpieczenie kadr i płac, będzie to istotne w przypadku, gdy zatrudniamy {pracownika|pracowników